בית בריאות וטרינרי 

רח' דב פרידמן 10 רמת גן |  03-6123-263

 

מרפאה וטרינרית
רח' ארלוזורוב 19 הוד השרון
03-6123263 ,09-7400-353

בית בריאות הוטרינרי  רח' דב פרידמן 10 רמת גן |  03-6123-263

מרפאה וטרינרית  רח' ארלוזורוב 19 הוד השרון | 09-7400-353, 03-6123263

דף הבית >> רופא חיות במרכז
 
זרופא חיות הוא וטרינר האחראי על בריאותם ורווחתם של בעלי החיים. רופאי החיות מטפלים במגוון רחב של חיות החל מחיות מחמד כמו כלבים וחתולים, דרך חיות משק כמו סוסים ובקר, ועד חיות בר וחיות אקזוטיות.

תפקידו של רופא החיות הוא לאבחן מחלות ולטפל בבעלי החיים החולים, לבצע מעקב שוטף אחר בריאותם, לחסן אותם ולמנוע מחלות, וכן לייעץ לבעליהם על אורח החיים הטוב ביותר עבור חיית המחמד שלהם.
 

הכשרה והסמכה של רופא חיות במרכז

כדי להפוך לרופא חיות, יש צורך בהכשרה אקדמית ארוכה ואינטנסיבית. רופאי חיות לומדים תואר ראשון בווטרינריה באוניברסיטה, שאורך כ-6 שנים. במהלך הלימודים הם רוכשים ידע נרחב באנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה, פרמקולוגיה ועוד.

הסטודנטים מקבלים הכשרה מעשית במרפאות וטרינריות ובבתי חולים וטרינריים. לאחר סיום התואר הראשון עליהם לעבור בחינות הסמכה של משרד החקלאות כדי לקבל רישיון לעסוק במקצוע.
 

עבודה שוטפת במרפאת חיות

העבודה היומיומית של רופא חיות במרכז כוללת קבלת מטופלים חדשים ומעקב אחר מטופלים קבועים. רופאי החיות בודקים את בעל החיים, אוספים אנמנזה רפואית, מאבחנים את הבעיה וממליצים על טיפול מתאים. הם מבצעים בדיקות שגרתיות כגון בדיקת דם ושתן, בדיקות דימות כגון צילומי רנטגן, אולטרסאונד ו-MRI. כמו כן, הם מטפלים בפציעות קלות, מבצעים ניתוחים, מרדימים חיות לפני ניתוח ועוקבים אחר החלמתן לאחר מכן.
 

טיפול בחיות מחמד שכיחות כמו כלבים וחתולים

רוב הפניות לרופא חיות במרכז הן של בעלי כלבים וחתולים כחיות מחמד. רופאי החיות מטפלים במחלות נפוצות אצל כלבים וחתולים כגון דלקות עור, מחלות לב וכלי דם, סרטן, מחלות מעיים, בעיות אורתופדיות ועוד. בנוסף, הם אחראים על חיסוני שגרה, עיקור/סירוס וטיפול פוריות אצל חיות מחמד. רופא החיות מייעץ לבעלים על תזונה נכונה, טיפוח ותנאי מחיה מיטביים עבור חיית המחמד שלהם.
 

טיפול בחיות אקזוטיות

לעיתים מגיעים לרופא החיות גם בעלי חיות אקזוטיות כגון צפרדעים, לטאות, נחשים ועוד. לחיות אקזוטיות צרכים מיוחדים ורופא החיות צריך להתמצא בביולוגיה ואורח החיים שלהן כדי לאבחן ולטפל בהן נכון. עליו להכיר את המחלות הנפוצות בכל מין, ולדעת מהי תזונה ותנאי מחיה אופטימליים עבורן.

 

שיתופי פעולה עם בעלי חיים

חלק חשוב בתפקידו של רופא החיות הוא יצירת שיתוף פעולה עם בעלי החיים עצמם, שהם לרוב מפוחדים או סובלים מכאב. על רופא החיות לפתח גישה רגישה וסבלנית, ולנסות להרגיע את החיה בעת בדיקה או טיפול. שימוש בתמריצים חיוביים ומתן תחושת ביטחון יכולים לעזור לחיה לשתף פעולה.
 

אתגרים במקצוע רופא חיות

לצד הסיפוק בטיפול בחיות, המקצוע טומן בחובו גם אתגרים לא פשוטים. רופאי חיות עובדים לעיתים שעות ארוכות ובלתי קבועות, ונדרשים לכוננות במקרי חירום. הם חייבים להתמודד עם מצבים קשים כמו מחלות סופניות ומוות של חיות. בנוסף, הטיפול בחיות מסוכנות או אגרסיביות יכול להוות אתגר. עם זאת, רופאי החיות זוכים לראות את פירות עמלם בהחלמת בעלי חיים ושיפור איכות חייהם.

 

רופא חיות במרכז הקהילה הוא כתובת חשובה עבור כל בעל חיים, ותורם רבות לאיכות החיים שלהם ושל בעליהם. מקצוע זה משלב אהבה גדולה לבעלי חיים עם ידע רפואי נרחב ורצון אמיתי לסייע.

מחפשים מישהו עם לב? במרפאה הווטרינרית בניהולו של ד"ר אבי פצ'ו תמצאו הרבה רופאי חיות שישמחו לתת שירות מקצועי עם לב ענק לכל חיה שמגיעה למרפאה.
 
 
  מידע חיוני
בית בריאות וטרינרי ברמת גן של ד"ר פצ'ו עומד לרשותכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
  כתבו עלינו
כתבות מעיתונות של מקרים מעניינים ויוצאי דופן אשר התערבותו של ד"ר פצ'ו הצילה חיים.

מרפאה וטרינרית - הוד השרון

רח' ארלוזורוב 19 הוד השרון

avibestvet@gmail.com

envelop2, envelop, mail, email, contact, letter

 ימי ב', ד', ו' בתיאום מראש

clock3, clock, time, schedule

09-7400-353
03-6123263

בית בריאות וטרינרי - רמת גן

רח' דב פרידמן 10 רמת גן 

avibestvet@gmail.com

6124193 -03

clock3, clock, time, schedule
print3, print, printer
envelop2, envelop, mail, email, contact, letter
home10, home, house, building

ימים א' עד ה': 08:00 עד 21:00 
יום ו': 08:00-13:00

צור קשר

phone3, phone, contact, telephone, support, call
home10, home, house, building
phone3, phone, contact, telephone, support, call
  המרפאה
שירותי איבחון וטיפול למחלות עור, כירורגיה אורטופדיה, אבחון וטיפול בעיות.

שאלות לוטרינר